środa, 30 stycznia 2013

Dzień Pamięci o Holocauście

           
     
29 stycznia 2013 roku w VII LO im. Wandy Szuman w Toruniu 
miały miejsce obchody Dnia Pamięci o Holokauście.


 

W pierwszej odsłonie uroczystości wygłosiłem prelekcję, w której poruszyłem, m.in., kwestię idei powołania Międzynarodowego Dnia Pamięci o Shoah, logotypu Muzeum Auschwitz-Birkenau jako klucza do zrozumienia filozofii nauczania o Zagładzie europejskich Żydów oraz podjąłem namysł nad przeszłością, teraźniejszością i przyszłością tego obozu koncentracyjnego. Przedpołudniową część obchodów zwieńczyła foto-relacja z mojego pobytu w Izraelu, która była okraszana uwagami na temat filozofii edukacyjnej Międzynarodowej Szkoły Nauczania o Holokauście w Instytucie Yad Vashem w Jerozolimie.

 

W sesji popołudniowej przyszedł czas na filmowe reprezentacje Zagłady. Licznie zgromadzone szkolne audytorium miało możliwość obejrzenia obszernych fragmentów filmu Miracle at Midnight (Cud o poranku). Po projekcji rozgorzała merytoryczna dyskusja, podczas której nasi uczniowie wykazali się nie tylko rozległą wiedzą, ale również imponowali głębokością sądów, cennymi przemyśleniami i wrażliwością. 

 
 
 

Jako prelegent i organizator tego przedsięwzięcia chciałbym serdecznie podziękować tym wszystkim, którzy skorzystali z mojego zaproszenia i zaszczycili mnie swoją życzliwą obecnością, jak również gotowością do podjęcia rozważań na temat różnych aspektów Holokaustu.

Pozostaję z nadzieją, że kolejne odsłony projektu „Shoah” spotkają się z podobnym rezonansem i dadzą początek cyklicznym spotkaniom konwersatoryjnym w murach naszej szkoły.

Dołączam serdeczne pozdrowienia i zachęcam do przejrzenia zdjęć autorstwa Zuzanny Klebby, która uwieczniła tak ważne dla mnie chwile

(materiał nadesłany - dr Łukasz Skowroński)

 
 
               

Brak komentarzy: